Aydınlatma gideri kara delik oldu

Aydınlatma Giderleri 17 Milyar TL’ye Ulaştı!

Ülkemizdeki sokak ve caddelerin aydınlatılması için harcanan enerji miktarındaki artış, genel aydınlatma giderlerini astronomik boyutlara taşıdı. 2018 yılında cadde ve sokak aydınlatması için harcanan 1 milyar 644 milyon lira tutarı, 2022 yılında tam 17 milyar liraya ulaştı. Bu artışı sorgulayan CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, “Türkiye’nin dünya haritasında yeri mi değişti acaba? Bilmiyoruz, kutuplara falan mı taşındık? Yani Türkiye’nin gün ışığını alma miktarı mı değişti, nedir?” şeklinde konuştu.

6 Türkiye Büyüklüğünde Genel Aydınlatma Gideri

TEDAŞ’ın hesaplarının görüşüldüğü Meclis KİT Komisyonu’nda aydınlatma için ayrılan bütçe ele alındı. 2018’de 1 milyar 644 milyon TL, 2019’da 2 milyar 77 milyon TL, 2020’de 2 milyar 462 milyon TL ödenmiş. 2021’de bu rakam 3 milyar 849 milyon TL’ye yükselirken, 2022’de genel aydınlatma ödeme tutarı 17 milyar 48 milyon TL’ye kadar çıktı. 2023’te ise giderler 29 milyar 848 milyon TL’yi aştı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Genel Müdürlüğü bütçesinden TEDAŞ’a aktarılan bu tutarların elektrik dağıtım şirketlerine dağıtıldığını belirten CHP’li Yavuzyılmaz, “Geçen yılda 3 milyar 849 milyon lira olan genel aydınlatma ödemeleri tutarı, nasıl olur da bir yıl içinde 17 milyar 48 milyon liraya yükselir? 2021 ile 2023 arasındaki artış oranı yüzde 675’e ulaşıyor. Yani son iki yılda, 6 Türkiye büyüklüğünde aydınlatma gideri ödenmiş. Bu durum oldukça şaşırtıcı” dedi.

Şirketleri İhya Eden Giderler

Aydınlatma giderlerinin 3 milyar liradan 17 milyar liraya çıkmasının, elektrik dağıtım şirketlerini ciddi şekilde etkilediğini belirten CHP’li Deniz Yavuzyılmaz, şu açıklamada bulundu: “Durum oldukça net. Elektrik dağıtım şirketlerinin OSOS’larının yani otomatik sayaç okuma sistemlerinin olması ve bu sistemi kontrol ediyor olmanız, harcamaları kontrol edebildiğiniz anlamına gelmez. Genel aydınlatma ödemeleri Enerji Bakanlığı’nın büyük bir sorunu haline geldi. Şu an için neyi, neye göre ödediğiniz belirsiz bir durumda.”

Related Posts

Bakan Uraloğlu: “Bakanlığımız sorumluluğundaki yerler deprem felaketini hasarsız atlattı”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bakanlığın sorumluluğundaki kara yolları, havalimanları, tren ve metrolar ile deniz yapılarının İstanbul’daki depremi hasarsız atlattığını belirterek, “Bu tablo, son 23 yılda Sayın Cumhurbaşkanı’mız liderliğinde, deprem gerçeğini merkeze alarak başlattığımız seferberliğin sonucudur.” dedi.

Yatırım hazırlıkları ve işbirlikleri savunma ve havacılık şirketlerine yaradı

Avrupa başta olmak üzere birçok ülkenin savunma yatırımlarını artırma kararı alması ve Türkiye ile de bu kapsamda işbirlikleri yapılması, hem küresel hem yurt içindeki savunma şirketlerinin hisselerinde kayda değer yükselişler olmasını sağladı.

Avrasya Tüneli, dünyada Mavi Nokta Sertifikası alan ilk proje oldu!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nin dünyada Mavi Nokta Ağı Sertifikası’nı alan ilk ulaştırma projesi olduğunu duyurdu. Bakan Uraloğlu, “Ülkemizden de ilk defa bir proje Mavi Nokta Ağı Sertifikası aldı. Avrasya Tüneli aynı zamanda dünya genelinde sertifikasyon sürecini başarıyla tamamlayan ilk dört projeden biri oldu.” dedi.

Bakan Kurum hasar tespit çalışmalarındaki son durumu paylaştı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum hasar tespit çalışmalarındaki son durumu paylaştı.

Küresel piyasalar ABD’de açıklanacak büyüme ve istihdam verilerine odaklandı

Küresel piyasalar, ABD-Çin tarifelerine ilişkin iyimserlik ve yumuşayan söylemlerle geçen hafta pozitif seyrederken, gözler büyüme ve istihdam verilerinin açıklanacağı yeni haftaya çevrildi.

Metropoll Anketi: Ekonomiye en büyük etki İmamoğlu’nun tutuklanması mı, protestolar mı?

Ülke ekonomisini İmamoğlu’nun tutuklanması mı yoksa CHP’nin başlattığı protesto ve boykotlar mı daha çok olumsuz etkiledi? Metropoll Araştırma Nisan ayı sonuçlarını yayımladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir