Bakan Uraloğlu: “Bakanlığımız sorumluluğundaki yerler deprem felaketini hasarsız atlattı”

Bakan Uraloğlu: KGM Bölge Müdürleri Toplantısı’nda Yaptığı Konuşmada Yolların Önemi Üzerinde Durdu

Bakan Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen 75’inci “KGM Bölge Müdürleri Toplantısı”nda yaptığı konuşmada, Cumhuriyet döneminde önemli bir dönüşüm yaşandığını vurgulayarak, Ankara-İstanbul arasındaki yolculuk süresinin 79 saatten 18 saate, Ankara-Samsun arasındaki yolculuk süresinin ise 96 saatten 20 saate düştüğünü belirtti. Bakan Uraloğlu, bu dönüşümün sadece yolların yapımını değil, ülkenin geleceğini inşa etme sorumluluğunu da beraberinde getirdiğini ifade etti.

Geleceğin ihtiyaçlarını öngören, yüksek standartlarda hizmet sunan bir kurum olarak ilerlediklerini vurgulayan Uraloğlu, bölge müdürleri toplantılarının sadece bürokratik mekanizmalar değil, dava ve hizmet sevdasını tazeleme buluşmaları olduğunu dile getirdi.

Bakan Uraloğlu, yapılan toplantılarda stratejik hedeflerin belirlendiğini, tecrübelerin paylaşıldığını ve ortak akılla yol haritalarının çizildiğini belirterek, bu birlikteliğin ülkemizin kalkınma yolculuğuna örnek olacağını söyledi.

Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün “Yol medeniyettir” vizyonuyla 86 milyon vatandaşın gelecek yolculuğunun merkezinde olduğunu vurgulayarak, yapılan seferberlikle bölünmüş yol ağının 4 kat artırılarak 29 bin 742 kilometreye ulaştırıldığını ve 77 ili güvenli ve konforlu yollarla birbirine kavuşturduklarını ifade etti.

Bakan Uraloğlu, taşıt hareketliliğinin artmasına rağmen kara yolu kazalarındaki can kayıplarının önemli ölçüde azaldığını belirterek, her hayatın değerli olduğunu ve sıfır can kaybı hedefine kararlılıkla yüründüğünü söyledi.

Uraloğlu, yaptıkları projelerle deprem gibi doğal afetlerde ulusal altyapının önemli olduğunu vurgulayarak, olası bir depremde İstanbul, Kocaeli ve Sakarya’ya ulaşımın Kuzey Marmara Otoyolu’ndan sağlanabileceğini belirtti.

Akıllı ulaşım sistemlerine yönelik çalışmaların önemine değinen Uraloğlu, müteahhitlik sektörünün Türkiye’yi birçok alanda temsil ettiğini ve ulaşım projelerinin entegre sistemlerle güçlendirildiğini ifade etti.

Bakan Uraloğlu, tasarruf ilkesine sadık kalarak kaynak temini için ellerinden geleni yaptıklarını ve yapmaya devam edeceklerini belirterek, yapılan her yol projesinin ülkenin geleceğine katkı sağladığını söyledi.

Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen ise her yol projesiyle ülkenin ve milletin geleceğine katkı sağladıklarını ifade ederek, şehirleri birbirine bağlayan ve insanları bir araya getiren bir yol ağının oluşturulduğunu belirtti.

Related Posts

Aydınlatma gideri kara delik oldu

Cadde ve sokak aydınlatması için 2021 ve 2023 yılları arasında ödenen tutar yüzde 675 arttı. 2021 yılında 3.8 milyar TL olan genel aydınlatma giderleri 2023’te ise 29.8 milyar TL’ye dayandı.

Yatırım hazırlıkları ve işbirlikleri savunma ve havacılık şirketlerine yaradı

Avrupa başta olmak üzere birçok ülkenin savunma yatırımlarını artırma kararı alması ve Türkiye ile de bu kapsamda işbirlikleri yapılması, hem küresel hem yurt içindeki savunma şirketlerinin hisselerinde kayda değer yükselişler olmasını sağladı.

Avrasya Tüneli, dünyada Mavi Nokta Sertifikası alan ilk proje oldu!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Avrasya Tüneli’nin dünyada Mavi Nokta Ağı Sertifikası’nı alan ilk ulaştırma projesi olduğunu duyurdu. Bakan Uraloğlu, “Ülkemizden de ilk defa bir proje Mavi Nokta Ağı Sertifikası aldı. Avrasya Tüneli aynı zamanda dünya genelinde sertifikasyon sürecini başarıyla tamamlayan ilk dört projeden biri oldu.” dedi.

Bakan Kurum hasar tespit çalışmalarındaki son durumu paylaştı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum hasar tespit çalışmalarındaki son durumu paylaştı.

Küresel piyasalar ABD’de açıklanacak büyüme ve istihdam verilerine odaklandı

Küresel piyasalar, ABD-Çin tarifelerine ilişkin iyimserlik ve yumuşayan söylemlerle geçen hafta pozitif seyrederken, gözler büyüme ve istihdam verilerinin açıklanacağı yeni haftaya çevrildi.

Metropoll Anketi: Ekonomiye en büyük etki İmamoğlu’nun tutuklanması mı, protestolar mı?

Ülke ekonomisini İmamoğlu’nun tutuklanması mı yoksa CHP’nin başlattığı protesto ve boykotlar mı daha çok olumsuz etkiledi? Metropoll Araştırma Nisan ayı sonuçlarını yayımladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir