Google’a 34,5 milyar dolarlık teklif

Google’ın satma niyeti olmamasına rağmen yapılan bu “beklenmedik” teklif, ABD’de devam eden tekel davasının ve Chrome’un zorunlu satışı olasılığının yarattığı belirsizlikten faydalanma girişimi olarak değerlendiriliyor.

Üç yıl önce kurulan ve Nvidia ile SoftBank gibi yatırımcılardan yaklaşık 1 milyar dolar fon toplayan Perplexity, son olarak 14 milyar dolar değerlemeye erişmişti. Şirket, teklifi finanse etmek için birkaç fondan tam destek aldığını bildirdi ancak isim açıklamadı.

Chrome ise, dünya genelinde 3 milyardan fazla kullanıcıya sahip olup Google’ın arama pazarındaki gücünün temel unsurlarından biri konumunda.

Perplexity, tarayıcıyı satın alırsa kodunu açık kaynak yapmayı, iki yıl içinde 3 milyar dolar yatırım yapmayı ve varsayılan arama motorunu değiştirmemeyi taahhüt ediyor.

Related Posts

Yaşam simülasyonu oyunu 2026’nın ilk yarısında PS5’te olacak

KRAFTON Inc., yaşam simülasyonu oyunu inZOI’nin PlayStation 5 sürümünün 2026’nın ilk yarısında piyasaya sürüleceğini açıkladı.

Türkiye, kritik verilerin güvenliği ve dijital egemenlik için “Bulut Vatan” stratejisini hayata geçiriyor

Türkiye, kritik verilerin güvenliği ve dijital egemenlik için “Bulut Vatan” stratejisini hayata geçiriyor. Yerli bulut altyapıları ve yapay zeka çözümleriyle savunma, enerji ve kamu sektörlerinde güvenlik odaklı dönüşüm hızlanıyor.

Dünya’dan 20 milyon yıl daha yaşlı göktaşı, evin çatısını delip geçti

Akşam sakin sakin evinizde oturup dizi film seyredip patlamış mısır yerken birden çatınızdan içeri, gezegenimizden daha yaşlı bir taş parçası düşüyor… Bu durumda siz ne yapardınız?

Grok yine zirvede: Yapay zekaların halüsinasyon oranlarında şaşırtıcı sonuçlar

ChatGPT-5’in halüsinasyon oranı, GPT-4o’dan sadece %0,09 daha düşük çıktı. Vectara testleri, Grok’un listenin zirvesinde olduğunu gösterdi.

Otomotiv devi tepetaklak oldu

Otomotiv devlerinden Tesla’nın Çin’deki en popüler modellerinden biri olan Model Y’nin satış grafiği temmuz ayında yeniden düşüşe geçti. Haziran ayında sınırlı da olsa yükseliş gösteren satışlar, bir ay sonra sert bir düşüş yaşadı.

Avrupa akıllı telefon pazarında dikkat çeken değişim: Apple, ikinciliği kaybetti

2025’in ikinci çeyreğine ait veriler, Samsung’un liderliğini koruduğunu ancak Xiaomi’nin yükselişiyle Apple’ın üçüncü sıraya gerilediğini gösteriyor. Fiyat/performans dengesi, tüketici tercihlerinde belirleyici olmuş gibi görünüyor.